واکنش معاون رئيس جمهور به اظهارات سخنگوي شوراي نگهبان درباره اصلاح قانون انتخابات
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 88
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 88
بازدید ماه : 656
بازدید کل : 85996
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
واکنش معاون رئيس جمهور به اظهارات سخنگوي شوراي نگهبان درباره اصلاح قانون انتخابات
خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1391/05/05 شماره انتشار 18177

انوار - حجت الاسلام ميرتاج الديني معاون رئيس جمهور در اجراي قانون اساسي در واکنش به سخنان سخنگوي شوراي نگهبان تأکيد کرد: طرح هر گونه مطلبي از جمله کميسيون ملي انتخابات يا هيئت ملي انتخابات براي نظارت بر عملکرد دولت براي برگزاري انتخابات باعث تضعيف جايگاه قانوني نظارت و جايگاه شوراي نگهبان است.

وزير کشور نيز تأکيد کرد: برگزاري انتخابات بر عهده قوه مجريه است.در همين حال عوض حيدرپور به خراسان گفت: اين طرح در مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال بررسي است.

 

ميرتاج الديني: انتظار داريم سخنگوي شوراي نگهبان در مقابل برخي مسائل مواضع شفافي بگيرد

حجت‌الاسلام ميرتاج‌الديني در گفت‌وگو با ايسنا، درباره اين‌که گفته مي‌شود از سوي برخي نمايندگان پيشنهاد گرفتن مسووليت برگزاري انتخابات از سوي دولت مطرح شده و سخنگوي شوراي نگهبان نيز آن را اجرايي عنوان کرده است، گفت: تا آنجايي که ما اطلاع داريم، چنين چيزي در مجلس و از سوي نمايندگان مطرح نشده و در کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس نيز در اين ارتباط بحثي صورت نگرفته و آنها دنبال چنين موضوعي نيستند. معاون رئيس جمهور در اجراي قانون اساسي افزود: در کشور ما طبق اصول قانون اساسي تفکيک قوا وجود دارد و براساس اصل 60 قانون اساسي امور اجرايي بر عهده قوه مجريه است و برگزاري انتخابات نيز کار اجرايي صرف است، بنابراين برعهده قوه مجريه است و نظارت بر آن نيز بر اساس اصل 99 قانون اساسي برعهده شوراي نگهبان است. ميرتاج‌الديني با بيان اين‌که انتخابات در کشور ما مردمي است و با کمک مردم انتخابات توسط وزارت کشور برگزار مي‌شود، تصريح کرد: چنين پيشنهادي(گرفتن مسئوليت برگزاري انتخابات از دولت) اجرايي نيست و با شاکله قانون اساسي نيز مغايرت دارد. وي با اشاره به انعکاس سخنان سخنگوي شوراي نگهبان در برخي از رسانه‌ها با تاکيد بر اين‌که اگر فرض بگيريم که سخنان ايشان در ارتباط با کميسيون ملي انتخابات به درستي در رسانه‌ها منعکس شده باشد، تصريح کرد: طرح اينگونه مطالب و مباحث تحت هر عنواني از جمله کميسيون ملي انتخابات يا هيات ملي انتخابات براي نظارت بر عملکرد دولت در امر برگزاري انتخابات در واقع باعث تضعيف جايگاه قانوني نظارت و جايگاه محترم شوراي نگهبان در اين خصوص مي‌باشد، چراکه در قانون اساسي ساز و کارهاي لازم جهت نظارت بر امر انتخابات انديشيده شده است و طرح هر مجموعه نظارتي ديگر موازي با شوراي نگهبان برخلاف قانون اساسي است. معاون رييس جمهور تصريح کرد: کساني که چنين ايده‌هايي را مطرح مي‌کنند با انگيزه‌هاي سياسي به طرح چنين مباحثي مي‌پردازند و انتظار از سخنگوي شوراي نگهبان اين است که در مقابل چنين تفکراتي که باعث تضعيف نظارت شوراي نگهبان و همچنين تضعيف جايگاه دولت در امر انتخابات مي‌شود، مواضعي شفاف‌تر و محکم‌تر اتخاذ کنند.

 

وزير کشور :برگزاري انتخابات بر عهده‌ قوه مجريه است

در همين حال ايسنا گزارش داد مصطفي محمدنجار وزير کشور در حاشيه‌ جلسه هيات دولت گفت: برخي از اظهارنظرهايي که اين روزها در مورد گرفتن اختيار برگزاري انتخابات از دولت مطرح مي‌شود، مبناي قانوني ندارد. نجار ادامه داد: اگر قرار باشد انتخابات را کسي يا جايي غير از قوه مجريه برگزار کند، اين باعث بحث تداخل قوا در امور يکديگر مي‌‌شود. نجار با بيان اين که برگزاري انتخابات بر اساس قانون به عهده قوه مجريه است افزود: وزارت کشور همه وظايف خود در خصوص انتخابات را انجام داده و در مورد انتخابات رياست جمهوري يازدهم نيز هماهنگي‌هاي بسيار خوبي با شوراي نگهبان دارد.

 

حيدرپور: طرح اصلاح قانون انتخابات در مجمع تشخيص بررسي مي شود

عوض حيدرپور عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و نماينده شهرضا در مجلس در پاسخ به اين سوال که طرح اصلاح قانون انتخابات در حال حاضر در چه مرحله اي است به خراسان گفت: مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال بررسي اين طرح است. پس از اين که کليات به تصويب رسيد به استحضار مقام معظم رهبري خواهد رسيد.وي افزود: پس از تنفيذ ايشان اين طرح براي اصلاحات نهايي به مجمع بازگردانده خواهد شد و با صلاح ديد مجمع يا دولت لايحه تهيه مي کند و يا مجلس طرح تدوين خواهد کرد.وي با انتقاد از واکنش هاي برخي مسئولان دولتي نسبت به اين مسئله گفت: درهر انتخاباتي يک طرف برنده و يک طرف برنده نيست و طرفي که برنده نشده اغلب نسبت به برگزاري انتخابات انتقاداتي دارد بنابراين براي رفع هر گونه اشکالي پيش بيني شده نهادي غير از وزارت کشور انتخابات را برگزار کند چرا که در حال حاضر هم وزارت کشور اين کار را انجام نمي دهد بلکه ستاد انتخابات که در وزارت کشور مستقر مي باشد کاربرگزاري انتخابات رابرعهده دارد.وي افزود: بنابراين دولت نبايد اظهار دلخوري کند چرا که اين کاري است که به صورت پروژه مي تواند به نهاد خصوصي هم تنفيذ کرد و در دنيا هم مرسوم است.

 

عسگري: حسن روحاني هنوز در ارتباط با کانديداتوري اظهارنظري نکرده است

حجت‌الاسلام علي عسگري مشاور پارلماني رييس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص در گفت‌وگو با ايسنا، درباره احتمال حضور حسن روحاني در انتخابات آتي رياست جمهوري و اينکه مدتي است نام وي به عنوان يکي از کانديداهاي احتمالي مطرح است، گفت: در اين‌باره از ايشان سوال کردم اما فعلا اظهارنظري نکرده‌اند. وي افزود:‌ نظر خودم در اين رابطه اين است که آقاي روحاني ثبوتا و اثباتا جزو چهره‌هاي کارآمدي است که در فضاي فعلي جهان و منطقه و با توجه به پيشينه و کارآمدي که در ارتباط با ديپلماسي جهاني و هسته‌ اي داشته و مورد وثوق رهبري هم بوده است، مي‌تواند در اين ارتباط حرفي براي گفتن داشته باشد و بايد در آينده منتظر تصميم ايشان در اين رابطه بود.

 

بحث درباره اصلاح قانون انتخابات در مجمع تشخيص متوقف شده است

معاون پارلماني مجمع تشخيص مصلحت نظام، ‌تعيين سياست‌هاي کلي انتخابات در اين مجمع را که مورد تاکيد رهبري بوده و همچنين تصويب قانون نظام جامع انتخابات را مقدم بر هر فعاليت سياسي در آستانه انتخابات دانست. عسگري در اين رابطه يادآور شد: البته يکبار در رابطه با سياست‌هاي کلي انتخابات در مجمع بحث شد و تجميع انتخابات به تصويب رسيد اما مباحث بعدي در رابطه با اجرا، نحوه تبليغات و هزينه‌هاي تبليغاتي، کار را متوقف کرد. البته در ابلاغيه جديد مقام معظم رهبري بر اين موضوع تاکيد شده است. وي با اشاره به ديدار آيت‌ا... يزدي با علي لاريجاني و تاکيد وي در رابطه با تصويب قانون جامع انتخابات، گفت: من فکر مي‌کنم ما ابتدا بايد دورخيز نظام و کارآمدسازي بحث انتخابات را در حوزه‌هاي مختلف داشته باشيم، چراکه با وجود تنوع و تکثر عناصر اثرگذار در انتخابات، قانون مهم‌ترين اين عناصر به حساب مي‌آيد.عسگري در ادامه اين گفت‌وگو با ارائه تحليلي درباره نحوه حضور جريانات مختلف در انتخابات آينده رياست‌جمهوري تصريح کرد: قطعا اصلاح‌طلبان در اين انتخابات کانديدا خواهند داشت و حتي شايد تنوع کانديدا را در اين جريان شاهد باشيم و بعد هم در دقيقه 90 روي يک فرد تجميع صورت گيرد. اصولگرايان هم همين حالت را خواهند داشت، يعني کانديداهاي متنوعي حضور خواهند يافت و ممکن است در دقيقه 90 روي يک نفر تجميع کنند.

 

قاليباف: فعلا اظهارنظري درموردانتخابات نمي‌کنم

محمدباقر قاليباف شهردار تهران در گفت وگو با ايسنا با بيان اينکه فعلا در مورد انتخابات رياست‌جمهوري اظهارنظري نمي‌کند، در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص نامزد شدنش در انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم، گفت: اين موضوع را بايد از همان‌هايي که چنين خبري را مطرح کردند بپرسيد، البته در اين رابطه روابط عمومي شهرداري پاسخ لازم را داد.

 

رسايي: جبهه پايداري بعد از تاييد اساسنامه بحث انتخابات را آغاز مي‌کند

حجت‌الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران و عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با فارس، درباره فعاليت اين جبهه براي انتخابات آينده رياست‌جمهوري گفت: جبهه پايداري درباره مصاديق انتخابات ورود نکرده است اما در عين حال موضوع انتخابات را رصد مي‌کند.وي با بيان اينکه همانطور که سخنگوي اين جبهه تاکنون چندبار اعلام کرده، جبهه پايداري زمان فعلي را وقت مناسبي براي ورود به تعيين مصاديق انتخابات رياست ‌جمهوري يازدهم نمي‌داند، تصريح کرد: در حال حاضر فعلاً مهمترين بحث مطرح در جبهه پايداري تکميل اساسنامه و تائيد آن توسط علما است.رسايي تاکيد کرد جبهه پايداري بعد از تاييد اساسنامه بحث انتخابات را آغاز مي کند.عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري خاطرنشان کرد: اساسنامه جبهه پايداري مراحل نهايي خود را طي مي‌کند و انتظار مي‌رود در روزهاي آينده نهايي شود.

 

اساسنامه جبهه پايداري براساس نظر آيت ا... مصباح يزدي اصلاح مي شود

هم چنين جلالي يک عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: اساسنامه جبهه پايداري انقلاب اسلامي تنظيم و جهت اخذ نظر براي آيت ا... مصباح يزدي ارسال شده و ايشان هم نظر خود را در اين خصوص بيان کرده‌اند که دوستان در حال اصلاح اساسنامه هستند.اساسنامه جبهه پايداري انقلاب اسلامي نقشه راه جبهه پايداري در آينده مي باشد و بعد از اصلاحات اساسنامه و انتخاب دبير و اعضاي شوراي مرکزي جديد، بحث انتخابات رياست جمهوري کليد خواهد خورد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب